Barndoms huset

Är det inte konstigt att jag mins hur jag bodde för tio år sedan att jag kommer i håg varenda rum i huset och hur gården såg ut. Jag kommer i håg allt verkligen allt. Jag vet inte vad stället heter men mamma hade flyttat ifrån pappa och vi både hos pappa varannan vecka och mamma varannan vecka. Mamma bodde i Valmarsvik och pappa både kavar på samma ställe som vi hade bott sen vi föddes. SÅ mamma kom alltid och hämtade och lämnade oss i Finspång för det var halva väggen var att åka ditt. Men man svängde upp på en vägg som var böjd mycket en skarp kurva kan man säga. Så man kommer till typ ingen stans landet. Inte så många som man hade ära sig, granarna bodde ganska långt borta. På vår gård hade vi fyra hus. Ett stort vitt hus som vi bodde i, sen var det ett hur där vi hade höns och en tupp i. hahah och jag bodde på en ''bondård'' kan vi säga. Sen så mitt i mot vårt hus så var det ett litet hu som var vitt som huset, och sen hade vi hund gården och det var det ett hus inuti i :d. I det huset vi bodde i så hade vi källare där vi aldrig brukade vara utan en gång när det var översvämning där nere för vattenledningen hade gått sönder. Men jag brukade aldrig vara där nere. Sen när man kom in i huset så kom man till hallen och om man vände på sig till höger så har vi köket och där vi satt och åt mat. Sen så gick man in en bit så är det ett sovrum som jag och min syster hade tillsammans. sen så fårsatte man en bit så kommer toa som vi inte behöver skriva om. Sen så kom akvarium där vi hade våra ormar. Och ja vi hade många ormar dem är så söta älskar ormar. Sen kommer vardagsrummet där pappas kompisar och han satt knarkade och drack öl eller sprit vad det nu drack. Sen kunde man gå en trappa upp och där var först mammas och pappas sovrum fast nu var det bara pappas sen så var den en hal och inget mer var det där uppe. Jag vet fan inte vad jag kan säga mer. Jo ute på baksida/framsidan så hade vi två små hästar som inte lever längre ;(. Sen hade vi många katter och hundar på gården. Jag älskade djur när jag var liten och det gör jag fortfarande. Det är typ allt jag kan skriva hur det ser ut tror ni har fått en inblick för hur det såg ut hu8r vi både när vi var små. Sen är det inte så svårt att fatta nu att ingen märkte vad pappa gjorde och hållde på ,ed när man inte hade grannar så nära sig. Så var ju inte så konstigt att det tog lång tid innan någon förstådd något.
Men jag vissa en bild på den kurvan jag snackade om och vart man svängde in.
Där är huset som ligger brevid svängen, så man åker runt hela huset sen svänger man igen och sen kör en bit så kommer man fram till huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0