annorlunda uppväxt

Det börjar med att min syster föddes år 1992 och jag föddes två år efter henne 1994.
Det har alltid varit med oss att man vart misshandlad närman var liten.
Min pappa var alkoholist och knarkare.
Och det satte sina spår att han blev argare och våldsamare under tiden han var hög och påverkad av alkohol.
Men det kunde börja med att man skrik eller grät och då klippte han till oss. Jag miss inte så mycket under den tiden men jag kan lova att det jag har hört är hur läskigt som helst, det är kanske inte något man tänker på varje dag men det finns alltid i mitt huvud. Man kunde höra på kvällarna att mamma och pappa bråkar och sedan kommer det ett duns, det var då man visste att mamma hade blivit slagen av pappa. Och om man hade blåmärken och folk undrade vad som hade hänt så ljög man hela tiden och sa att man hade slagit sig eller ramlat. Under tiden som jag började bli äldre så bliv pappa mer och mer förstöd i kroppen, han kunde inte gå normalt han har nu för tiden med en krycka han går med. Men han förstår inte att det var knarket och alkoholen som gjorde så han bliv en sån person.
Vi kunde inta ha pengar varje månad för det gick till pappas sprit och knark så det bliv så att vi var tvungna att ta pengar från vänner och familjen m.m. folk kan tycka att man skulle gå till soc men vad ska man säga, kan vi kanske få bidrag för vi har inte råd med att köpa mat för min man köper knark för pengarna. det funkar inte så sen har mamma och pappa haft problem med socialen. Det funkar inte så eller hur?? Det vet alla att det inte går. Men mamma orkade inte mer och flyttade ifrån pappa. Men jag och min syster fick bo kvar. Pappa kunde smälla till oss för det minsta lilla, vi hade så dålig hygien så det inte var sant. Vi luktade illa och duschade inte ofta. Jag för tiden tycker det är äckligt att inte ha duschat på en dag. Och när vi var små så kanske vi duschade en gång i veckan. Min släckt kunde inte göra så mycket häller. När min mamma skulle komma och hämta mig och min syster så hade hon fyra vakter med sig, såna som brukar så utan för krogen. för hon var rädd för pappa. Och det stoppade inte pappa för att vara våldsam. Ibland när han vart arg så kunde han jaga personerna med yxa och ibland kunde han kasta den men han träffade inte som tur var. Jag mins innan mamma och pappa skiljde sig att pappa fick sitta i fängelse i ett år för att han knarkade och polisen och soc trodde att han skulle sluta med knarket men inte för att han gjorde det. Och under den tiden så var allt underbart fans inget att vara rädd för något och allt var bra. jag kanske inte skriv så många detaljer denna inlägg men det kommer nog att komma.
Kram, hemlig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0